Follow by Email

duminică, 22 decembrie 2013

O alternativă pentru mișcare iarna, ”Spinning”


Startul pasiunii mele pentru mișcare a fost dat de MTB. Așa am pornit în drumul meu spre o viață activă. Începând cu bicicleta am pus mult suflet și ambiție în antrenamente. Sunt genul căruia îi plac întrecerile și îmi place să văd că îmi depășesc limitele, nu doar pe cei care concurează alături de mine. La urma urmei de când suntem mici ne autodefinim printr-o competiție cu cei din jur, sau cel puțin o parte din noi. Evident că acest lucru poate fi și exagerat, dacă îl încerci de exemplu în relație sau în familie sau câte-o dată și cu prietenii, pentru că se bazează foarte mult pe faptul că cineva trebuie să ”piardă”. Astfel că noua mea competiție se va baza doar pe lupta cu mine. E greu pentru că aici nu există trucuri sau scuze, ști exact când ești mai bun și când nu, dar stimulează cel mai bine evoluția proprie.
Cu mentalitatea veche nu puteam să mă duc la spinning, pentru că acolo nu te ”întreci” cu nimeni, de cât maxim cu tine iar asta nu intră în zona mea de motivație. Acuma este foarte clar că nu am să practic asta în detrimentul mersului cu bicicleta dar pe perioada rece este o alternativă foarte bună.
Avantajele sunt enorme și am să enumăr o parte din ele.
Oricât de motivat ai fi să faci sport, în perioada rece și în care nu te antrenezi pentru o anumită competiție este foarte greu să îți menții nivelul de concentrare și foamea pentru a ”trage” la antrenament. Mergând la sală unde vin și mai mulți oameni care de obicei nu sunt neapărat bicicliști ci doar doresc să dea jos câteva kg, eu personal mă simt foarte motivat, gândindu-mă cât de greu le este lor și mi-ar fi rușine să nu dau eu totul care deja am ceva pretenții de la mine. Asta nu mă face să mă simt superior, chiar din contră, îmi imaginez câtă voință și determinare îi trebuie unei persoane neantrenate să învârte pedala 50 de minute în diferite poziții pe bicicletă. Pe lângă toate acestea este antrenorul, sau coordonatorul mai bine spus, al întregului exercițiu, este un profesionist din toate punctele de vedere, care pe lângă efortul depus are puterea să strige și să te încurajeze la fiecare 10 secunde, un efort demn de admirație. Totul trebuie să îți imaginezi că se întâmplă pe muzică, aceasta este atent aleasă și selectată astfel încât să îți stimuleze cadența și chiar ritmul cardiac. Spre deliciul meu orele de spining au o bază de antrenament, adică se fac intervale, fartlek, antrenamente de anduranță și așa mai departe. Alt aspect interesant este că începătorul buimac poate să pedaleze cot la cot cu avansații încrâncenați, pentru că fiecare poate să își seteze rezistența opusă, în orice moment, cu ajutorul unei manete.
Atmosfera creată de toate aceste elemente, are darul de a motivat pe cel mai sictirit biciclist, iar dacă îți place să ai un indicator continuu asupra efortului tău, poți folosi un dispozitiv care îți indică viteza bătăilor inimii și cu un pedometru chiar distanța și viteza pedalării.
Pedalele cu SPD sunt încurajate și după părerea mea au un aport de 10%-20% la eficiența pedalării și a antrenamentului în general.
În concluzie dacă te mănâncă în talpă, dar nu vrei să înfrunți gradele minus, sau dacă vrei să te antrenezi dar nu găsești motivația sau pur și simplu dorești să încerci ceva nou, chiar și fără a avea o experiență în domeniu, eu zic că merită încercat.
Ia cu tine un prosop pentru că o să transpiri garantat și un bidon cu apă pentru a completa apa pierdută.

Spor la pedalat.